Mitt första fönster

När det inte händer någonting i ens liv har man all tid  världen att skriva i bloggen, men ingenting att skriva om. När det händer mycket i ens liv har man massor att skriva om men ingen tid. Jag har haft fullt upp de senaste veckorna med flytt och nytt jobb. Förra helgen fick jag med hjälp av mina föräldrar äntligen lite ordning och städat i min lägenhet så den har känts mysig att bo i. Det finns fortfarande massor med småsaker som ska göras, men det får jag ta när jag orkar. Jag kan erkänna att det inte har hänt så mycket i lägenheten den här veckan för jag har varit upptagen på jobbet. Regionsdekoratören har varit på besök och har haft genomgång med mig i två dagar. Resterande tre dagar har jag hängt om modeavdelningen och gjort mitt första fönster! Vi har en manual för hur det på ett ungefär ska se ut, men sedan får man anpassa det beroende på hur det ser ut i just din butik. Fönstret gjorde jag igår och jag måste säga att trots träningsvärk, låsningar i ryggen och blåmärken på foten så älskar jag det. Det är det här jag vill göra just nu och jag har sådan tur att jag får betalt för det! Det varvas självklart med lite tid i kassan, men då tiden är knapp så har jag fått dispens den här veckan av överseende kollegor. Annars hade den här rookien aldrig blivit klar. Nästa vecka ska inredningsytan få min uppmärksamhet och det är så roligt att få arbeta med både kläder och prylar. Jag har härliga kollegor och just nu måste jag säga att jag trivs som fisken i vatten. Imorgon åker jag till Stockholm och ska inspektera Indiska butiker där för att få så mycket inspiration som möjligt och självklart ska jag träffa mina kära vänner. Ha det gött! 




Kommentarer
Postat av: mirna

Snyggt Mli, riktigt snyggt! Du är så himla duktig, det vet du va? Förstår att du är nöjd med jobbet som det är :)

Ps. Om det går att göra så att bilderna i bloggen blir större när man klickar på dem får du gärna göra det så man kan se lite närmare :) Ds.

2011-01-29 @ 00:31:23
Postat av: Madde

Snyggt! Är så avundsjuk på dig som jobbar med det där...hade lätt också viljat om jag kunnat :)

2011-01-29 @ 09:45:54
URL: http://cochise.blogg.se/
Postat av: Elin

Duktiga du! Hoppas att du kommer att trivas med att bo och jobba i Gävle. Och vad dom ska bli nöjda som har dig som fixa skyltningen dina fönster blir ju alltid så snygga. kram på dig alla hälsar.

(edvin och jag har planer på att ta tåget över dan framöver så då dyker vi in på jobbet hos dig.)

2011-02-01 @ 09:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0