Ännu en natt vaken

Ja då sitter man här igen en fredag natt och sömnen vill inte infinna sig..vad göra?
Tömma hjärnan på tankar så man förhoppningsvis får sova lite innan man ska upp och jobba på lördagsmorgonen. Ingen kan väl ha missat att jag sagt upp mig, men om så är fallet är det så att jag sagt upp mig. Igår var det ett år sedan jag började på mitt jobb och nu är det ca tre veckor kvar. Jag vill ha ett liv med egen lägenhet och en frihet och det är svårare än vad man kan tro i Stockholm och nu får det vara nog. Jag avslutar min vistelse i huvestan på bästa tänkbara sätt, genom en konsert av Alter bridge innan jag packar resväskan och tar tåget hem den 3e november. Där har jag planerat att stanna en eller en och en halv vecka innan jag återvänder till Frankrike för att plugga franska i en månad. Jag ska lära mig det fördönade språket någon gång. Jag åker hem igen i december och är hemma några veckor över jul och nyår och sen får jag se.. jag tar det lite som det kommer. Min stora fråga nu är vart i Frankrike jag ska plugga?? Jag vill gärna åka tillbaka till Paris, men som den feglort jag faktiskt är så har allt prat om terrorvarning, höjd säkerhet och vistas inte på offentliga platser och turistmål gjort mig lite osäker. Paris är ju en ganska populär turiststad har jag hört.. alltså även ett populärt mål för al Q och hans vänner. Ska jag välja en säkrare plats eller åka dit jag verkligen vill och skita i det där snacket? Hjälp mä välj?!


Under tiden ni funderar över hur ni på bästa sätt ska hjälpa mig välja så kan ni lyssna på den här låten.
Man kan ju vara lite trött på själva låten, men den är ju faktiskt med Alter bridge så den blir bra ändå!




Kommentarer
Postat av: Papa

Mmmmm. Du vill till Paris. Åka t-bana ett måste Mmm men upp i turistfällor som Eifeltornet näää där har du vart.

Åk dom mindre stationerne och använd fötterna. Du hittar gående i den staden. De du känner i Frankrike bor i Paris o det är dit du vill....

Men Papa vill att du stannar hemma he he

2010-10-11 @ 23:39:07
Postat av: Jessica

On dirait que vous savez ce que vous voulez ... mais je peux comprendre votre inquiétude.

Mais je ne pense pas que M. Al Q détruira tout Paris en même temps. Il ya certainement des endroits qu'il laisse intact. Vous pouvez lui téléphoner avant votre départ. Il vous suffit de lui demander avant de faire fonctionner votre départ.

Vous allez sûrement le regretter si vous n'avez pas Voyage.

j'avais voyagé! =)

Kram



2010-10-13 @ 22:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0