Långt och troget förhållande slut efter dressingincident..

Japp jag är ett klantarsle, det är bara att konstatera. I tisdags hände ju det där med min nya vita t-shirt, i torsdags spillde jag ut coca cola över hela mitt nytorkade vardagsrumsgolv, i fredags tappade jag min hamburgare på golvet (så nu är golven i lägenheten nytorkade igen) lite senare när jag ätit upp min burgare så tappar jag min dåvarande mobil i den lilla klicken med hamburgedressing som blev kvar på tallriken, i lördags när jag åker hem äter jag choklad och upptäcker när jag ska resa mig att jag tappat lite här och där på mig.. Idag när jag väntar på tåget ställer jag min handväska på min resväska och självklart tippar den och allt innehåll rullar ut på asfalten...fan. Samlar snabbt ihop allt, hoppar på tåget och när jag sitter på min plats kommer en bekant från ljusdal och frågar hur det gick med prylarna. Japp alla såg det självklart. Vad ska hända härnäst..?

Även om hamburgedressingen inte var orsaken till att jag nu är ny mobilägare så hjälpte den till att säga farväl till min gamla. Jag har nu en samsung med touchscreen som jag inte kan hantera. Vet inte hur man svarar och det kan två personer som ringt mig idag intyga. En svarade jag utan att veta om det och satt och pratade om att jag missat samtalet istället för att faktiskt sätta telefonen mot örat och upptäcka att jag svarat. En tryckte jag bort direkt. Duktigt! Så ha tålamod med mig. Jag håller på att lära känna honom och än så länge har vi inte hamnat i fasen för nykära. Min förra mobil och jag hade ett långt och troget förhållande och det är svårt att vänja sig vid en ny, trots att han är så fräsch och stilig. Men det kommer!

Jag har iaf haft två underbara dagar i Ljusdal med vänner och familj. Jag har hunnit med att träna, fika, gå på köpingen, åka hoj, doppa fötterna i en sjö och lyssna till tystnad och fågelsång. Så jag vet vad lycka är. Nu tillbaka till verkligheten, men bara i fyra dagar för sen ska jag hem igen för ännu en helg i mitt Ljusdal. =)   


Kommentarer
Postat av: Malle

Du är ju så rolig! Tack för presenten också förresten :)

2010-05-18 @ 08:45:13
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0