En skitig helg i Paris

My my vad det var langsen man va in pa internet..det bevisar alla spam mail man har fatt. Jag ar i alla fall i Paris i helgen och har da smitit in pa ett internetcafe for att uppdatera omvarlden om mina problem.
For det mesta har det gatt bra, men nar jag skulle aka till Paris den har helgen hade jag forvantat mig en skon helg dar jag fick komma pa andra tankar och ladda upp for nasta vecka av training, men icke. Nar jag kommer fram till Paris och far nycklarna till min lagenhet sa ar den fortfarande ostadad och med ostadad menar jag den har aldrig sett ett stadredskap sa lange den levt..typ. Dammrattorna var sa stora sa jag skulle ha kunnat ta fel pa dem for verkliga rattor. Den tidiga hyresvardens har ligger lite har och dar pa golvet och jag vill inte ens borja med duschen och toan. Sa det var bara att kavla upp armarna (vad roligt det later nar man saknar vissa prickar over vissa bokstaver) och ga och kopa stadredskap och stada hela lordagen. Jag har en lagenhet pa typ 20-25kvm och det tog en hel dag. Jag gjorde uppehall i 2 timmar och stadade anda till kl.21 och an ar jag inte klar. Jag vill inte gora klart allt eftersom jag misstanker att jag har vattenskada i lagenheten oxa. Det blir bara battre och battre... men jag har hort av mig till agencyn som hjalpte mig hitta lagenheten sa forhoppningsvis sa ordnas det.
Na ush det ar sa man langtar tillbaka till sitt rum pa hotellet, men nu ar det sa pass stadat att jag vagar satta ner fotterna iaf. En sak ar dock saker och det ar att jag alskar omradet jag bor i, sa jag hoppas verkligen att det loser sig med lagenheten. Det finns allt inom bara nagra hundrameter. En harlig park, matbutiker, restauranger(i massor), nagra biografer, kladbutiker, min favorit orhangesbutik, chocolaterier, Starbucks (oxa valdigt manga) m.m.
Idag har jag sprungit i Luxembourg parken, tog tyvarr inte sa lang tid sa jag fick springa tva varv, men det var harligt. trots regnet. Sen har jag varit och tvattat och sen har jag bara gatt omkring och njutit av solen som tittade fram pa eftermiddagen. Imorgon ska jag fixa lite nodvandiga saker som forsakringsnummer m.m. men sen bar det av till Thoiry igen.

Jag ska beratta om helgen med mamma nasta gang jag ar inne for da kan jag lagga till lite foton oxa. Sa kan ni ju fa se min skitiga lagenhet oxa...natt att se fram emot.
Ha det bra allihop!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tjena gumman!

Hoppas att allt är bra med dig. Typiskt att lägenheten inte var städad men nu är den ju riktigt ren och fin. Jag har hört att du skaffat telefon nummer!!!! men vilket??? vore kul att kunna ringa och höra din röst. Vi har inte kunnat bestämma något datum för besök ännu beror ju på hur Mats har det på jobbet men vi ska kolla och sedan rättar vi oss efter dig hur du har det. Edvin saknar sin tokiga Emilie. Massor med kramar från oss.

2009-03-11 @ 12:46:34
Postat av: Mirna

Oj, det där lät inge vidare...menmen, att slappa och ta det lugnt i vackra Paris är så otroligt överskattat :)

Skönt att du uppdaterade, man har ju varit in på denna blogg dagligen för lite nyheter om livet i Frankrike, men icke. Skickade precis ett extremt långt sms till dig, hoppas att du får hela :)

Ha det bäst nu! Och, vi längtar efter att få se dig kavla upp armarna när vi hälsar på :P Kramar

2009-03-13 @ 12:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0