Jobb, hemlängtan, hemlagad mat och omställning...

Torsdag 26 mars
Ja jag startade veckan med att bli förkyld. Inte så lätt att vara jätte taggad och koncentrerad på jobbet när man måste springa och snyta sig varje kvart. Men, men det börjar äntligen gå över, har bara hosta kvar nu.
Jag har matchat på barn avdelningen young boy och mid boy. Det har gått bra, men ibland blir man så virrig att man inte vet vad man håller på med. Nästa vecka ska jag matcha everyday (den största) avdelningen själv och jag får lite smått panik när jag tänker på det, hur ska jag lyckas med det?
Det är ju det här jag ska jobba med så det får bara gå, jag är ju inte hjärnkirurg eller nått sånt, så förhoppningsvis dör ingen om det skulle gå åt helskotta. Nu när förkylningen har hindrat mig från att vara ute och springa så har jag börjat teckna och måla. Det är alltid så i början när man tar upp något igen, man undrar varför man slutade för det är så roligt. Allt handlar väl om tid, men när man bor på hotell mitt ute i ingenstans så är det faktiskt något som man har. Så man ska väl passa på för det är sällan man har någon tid över annars.


Fredag 27 mars
Det är fredag eller kanske lördag egentligen för klockan är 00.48.
Jag vet att det är sent, jag borde sova, jag har tittat på film och så fick jag en ingivelse att öppna fönstret och ta en nypa friskluft. Det har regnat och varit kallt i en vecka nu, men plötsligt så är det varmt igen. Känns som en varm vår kväll och det luktar som en också.  Jag förknippar ofta vissa dofter med något jag varit med om och jag brukar säga att det luktar utomlands..jag kan inte beskriva doften. Jag vet det när jag känner det, men det här doftar hemma istället. Låter väldigt konstigt jag vet. Det är väl hemlängtan som gör sig påmind.
Jag tänkte precis att i mörkret när man spanar ut över asfaltsvägen och rondellen så är det väldigt lik Sverige en varm kväll. Man hör till och med några killar som precis fått körkort gasa på i sina nya bilar. Precis som hemma. Nä nu måste jag sova, imorgon ska Karo och jag luncha och ta en titt i lite affärer, så jag måste ju orka dra mig upp ur sängen.


Lördag 28 mars
Regn igen =(
Jag börjar dagen med lite träning på rummet och efter det ringer Karo. Dags för lunch och affärer. Medan Noah (hennes söte två årige son) sover lagar Karo Quiche och jag får inte hjälpa till vilket i och för sig kanske är bra för smakens skull. Men man känner sig ju så lat. Det var i alla fall jätte gott, hemlagad mat..mums! =) Sen när Noah sovit middag färdigt så åkte vi över till Schweiz och kikade i lite inredningsbutiker, blev några ramar till min ramvägg hemma i Paris. Jag ville även kolla lite i Val Thoiry så hon släppte av mig där framåt kvällen. Jag gick på Maison du monde igen plus några andra affärer, men hittade inte så mycket. Köpte förvaringspåsar, man måste ju verkligen tänka på sånt när man har en sån liten studio som jag. All plats är dyrbar. Till kvällsmiddag blev det happy meal take away på McDonalds och nu är det nog dags för snask och film.    
 

Söndag 29 mars
Efter frukosten upptäckte jag en påminnelse i receptionen om att ställa om klockan..nu förlorade man en timme..ush. Varför kan man inte bara låta det vara en tid hela tiden?
Jag har varit till St Genis idag och tvättat, sen gick jag hem och hamnade framför datorn, där jag nu suttit och snackat med alla. Det blir så när man bara har en dag framför internet, då ska man hinna med allt och alla den dagen.
Jag är smått stressad över jobbet imorgon och för att kunna ta det lugnt ska jag nog ta en dusch nu. Men vi hörs nästa gång jag får tag i internet om inte tidigare så i alla fall nästa söndag, min officiella internet dag =)
Ha det gött alla!
kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0