En helt okej helg

Jag vill det omöjliga.
Jag längtar alltid till helgen när jag jobbar för då ska jag sova och slappa och sen när helgen kommer då är den så tråkig att jag vill att den ska gå fort..men inte för fort för då är det jobb igen..
Japp jag vet jag är konstig, men detta beror egentligen på att jag är här.. för jag älskar helgerna hemma!!

Den här helgen har dock inte varit så tokig. Jag har shoppat lite, sprungit, spelat gitarr och varit på musée d'orsay! Pratade bort nån timme medan vi tittade på konst. Jag är alltid lika otålig dock, var klar med museumet efter en och halv timme eller nått sånt. Han sa att sist han han varit där så tog det typ 5 timmar, men vad ska jag säga..tavlor för mig är antingen fina eller inte och mer än så är det inte.  men jag såg Whistler's mother (inte fin) några från Monet (helt okej) , speciellt den som ska föreställa London i skymning, den var fin och Van gogh (okej). Vilken konstkännare jag är! Konstnärerna vänder sig väl i sina gravar efter såna uttalande... 
Förutom det så var jag fascinerad över: *att det gick att stå ovanför och titta ner på Operahuset (modell) *utsikten genom en klocka *den söta isbjörnen *byggnaden som är en ombyggd tågstation * den vackra klockan *avdelningen som visade jugend möbler

        

                  

Sen efter att ha sprungit igenom muséet så tog vi en promenad till Grand palais, men själva byggnaden som jag ville se var stängd, så blev det en rejäl promenad hem.
På eftermiddagen blev det tvättning och filmtittning.

Idag, måndag är jag ledig eftersom jag jobbar på lördag. Ska förbereda lite jobbsaker, ta en springtur, dammsuga och slappa är det tänkt. Passar utmärkt eftersom det är skitväder ute! =)
Ha det gött! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0