Paris so far...


Måndag
Efter att ha rest en hel dag var vi ganska nöjda med att ha en hyfsat lugn kväll.
Vi checkade in på lägenhetshotellet. Handlade lite mat och tog tunnelbanan till stationen där HMs huvudkontor ligger för att titta så vi hamnade rätt inför morgondagen.
Sedan åt vi en god middag på en restaurang vid Republique. Lagom trötta efter att ha varit uppe sen före fem på morgonen så stupade vi i säng.
Nedan: bilder från hotellet.

     

Tisdag
Kl. 9 infann vi oss på HMs huvudkontor, diskuterade kontraktet och skrev på.
Efter det åkte vi till svenska kyrkan för att börja leta boende och få lite tips om vad man behöver som nyinflyttad.
Vi fortsatte till olika agencies för att se om de hade någon ledig lägenhet, vi fick tid för visning av en på onsdagen.
På kvällen var vi alltför trötta för att orka röra oss så det blev filmkväll, med filmen Untraceable som inte är att rekomendera.
 


Onsdag 
Vi tog det lugnt på morgonen och siktade in oss på visningen av lägenheten, men damen vi skulle till dök aldrig upp så vi bokade om visningen till dagen efter. Vi tog en fika på Starbucks och jag hittade en cinnamon roll som va nästan som en kanelbulle! =) vilket betyder att jag kanske överlever här ändå.
Vi åkte till en annan agency, men de var inte alls särskilt trevliga så om det finns möjlighet att välja någon annan så gör vi det.
Efter en otroligt nyttig och god middag på McDonalds Champs Elysées så strövade vi gatan upp och ner. Jag inhandlade ID puder och en telefon faktiskt, så nu har jag ett franskt nummer också. Ska skicka ut det till alla så ni kan nå mig på det när jag är i Frankrike.

 

Torsdag
Idag gjorde vi ett nytt försök med lägenhetsvisning och vi var på två olika.
Jag har även pratat lite med Val Thoiry medarbetarna i telefon och de verkar väldigt trevliga. Å det är ju alltid bra!
Det visade sig vara en marknad alldeles där vi bor just idag, så vi gick och kikade lite och jag köpte färsk annanas som är så gott!=)



Nedan:
Lite skyltningar som jag tyckte var annorlunda, coola och vackra (bedöm själva i vilken ordning). 
Den första är Toyota och de tre sista är Lafayette.

   

Och ett JÄTTE GRATTIS till min underbara mor som fyller år idag! Önskar man kunde vara hemma med henne, men vi firade ju i söndags. Plus att nu fick hon två dagar med fika och paket och det är väl inte helt fel.
Ha en underbar dag och kväll mamma!

Å ni andra kan väl följa mammas exempel och ha en bra kväll ni med!
Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Mirna

Ser att Bertil är med på noterna, bra Emilie, bra :) Annars, ser riktigt fint ut!

2009-02-07 @ 12:18:23
Postat av: Madde

Lätt snyggaste toyotan! :D

2009-03-03 @ 22:21:24
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0