Ett inlägg innan det var dags för pastasallad...

Ja då var det söndag igen.
Ännu en vecka har gått.
Jag har ju som sagt börjat min Visual Merchandiser träningsprogram och det känns som om jag bör förklara lite för det verkar som om alla tror att jag går en utbildning (vilket är sant), men det är inte så att jag sitter i någon skolbänk precis.
Det är som en avancerad praktikplats typ. Man jobbar tillsammans med dekoratören och hon tränar upp mig för mitt kommande yrke. Genom lite teori och mycket övningar i skarpt läge. Det är kul, men ibland väldigt svårt. Vi har feedback en gång i veckan, varje fredag eftermiddag och min första var då i fredags.
Jag fick bra kritik, någon sak som jag ska tänka på men annars var det väldigt bra. Ibland undrar man vad man håller på med så det känns bra att få lite positivt så man vet att man är på väg åt rätt håll åtminstone.
Oj vad jag använde ordet "bra" mycket..

Ja vad har jag gjort mer i veckan.
*Jag fick ju ett riktigt gott mål mat när jag var hos Karolina, det var ju längesen eftersom det mest blir färdiga portioner eller macka och soppa annars.
*Jag har fortsatt att öva på min gitarr (men jag gör det tidigt på kvällen så grannarna inte har någon större anledning och klaga)
*Jag var och tittade i affärer vid och i köpcentret igår. Då var jag ju till Maison du monde också och jag hittade så mycket fint. Önskar man hade råd och plats, då hade jag köpt halva butiken!
*Jag provade mini Macarons igår i fyra olika smaker: kaffe, hallon, vanilj och choklad. Mmmums! Chokladen var ju favoriten då, självklart! =)
*Följde med Karolina till ett köpcenter utanför Geneve igår för att titta på en annan HM butiks upplägg. Generellt sett har vi det finare tycker jag! Inget skryt - bara fakta.

Idag har jag tränat och tvättat. Det snöade självklart blöt snö under hela träningen och när jag gick (i en halvtimme) hem efter tvättningen. men nu har det slutat, himlen ser ut att bli klarblå nu när jag ska hålla mig inne.. min  vanliga tur.
Till veckan ska jag fortsätta min training och hålla på med en jeanskampanj så jag hoppas det går bra.
Sedan kommer mamma och hälsar på mig på fredag! =)
Det är jag verkligen jätteglad för! =)
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppas ni hade trevligt i helgen när mor var på besök. Mycket efterrätt är väl ingen grov gissning.

Nu blir det vardag o arbetsvecka igen. Hörs snart syns om 3 veckor //Rolf

2009-03-02 @ 07:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0