Besök =)

Ja nu har jag börjat jobba på HM Rue des Rennes. Jag har jobbat en och en halv vecka och känner mig fullkomligt clueless. Nytt allting igen och jag kastades in i en ny matching första dagen och jag som aldrig matchat Trend Ladies förut, fick ja börja med det. Det är en fin butik, men inget fungerar där. Hissen är trasig lite då och då så det är alltid spännande och se om man får kånka och bära sina tunga dockor och inredning på utsidan. Vi har två toaletter som fungerar sådär, inga bestick i lunchrummet och vi är väl minst 60 pers som arbetar där.
Alla pratar franska, ja jag vet.. daa, men ingen pratar särskilt bra engelska..som min franska typ så det är väldigt svårt. Jag ska vara på jobbet 06.45 varje morgon (ovant för morgontrötta mig) men jag slutar ju halv fyra så det är skönt.
Den här veckan börjar vi dock kl.06.00 så jag kliver upp fem och det är verkligen ovant, det är andra dagen och jag är så trött att jag ser i kors. XO

Förra tisdagen kom brorsan och Sofie ner och hälsade på och igår åkte de hem. Det var jättekul att ha dem här! men som alltid lika jobbigt när de åkte. I onsdags när jag fyllde år var de så gulliga att de hade ställt klockan på kvart i sex för att upp och ge mig en present på sängen! =) Så fick jag en korsning mellan ja må du leva och vi gratulerar till födelsedags sång. Riktigt fint. 
På kvällen gick vi ut och åt på en italiensk restaurang och myste på, men sen var det ju sängdags tidigt eftersom på torsdagen skulle jag upp kl.5. När jag kom till jobbet vid sex dagen därpå fick vi allihop en trevlig överraskning... elen i kvarteret hade gett upp så vi kom inte in. Vi lyckades med lite akrobatiska konster ta oss in kvart över sju..en kvart senare än vanligt. Alltid lika trevligt att kliva upp kl. 5 i onödan...
Fredag kväll kom äntligen och helgen var riktigt mysig. Vi strosade på Champs Elysees. På lördagen gick vi i affärer och på eftermiddagen fikade vi på ett riktigt häftigt ställe alldeles i närheten där jag bor. Det ser ut som ett amerikanskt diner från femtiotalet och heter nått på happy fifties eller så. Det finns mat på menyn oxå, men vi beställde en varsin milkshake och cookie och njöt av femtiotalsmusiken. Sen var det utgång på kvällen på puben the frog and the princess. Det var roligt! Dagen efter åkte vi till Montmatre, tittade på utsiken och lyssnade på när en gatumusikant underhöll. Sedan åkte vi till Louvren och tur var så kom vi in gratis eftersom till och med jag var fortfarande tillräckligt ung! =) Så vi tog oss en titt på Mona Lisa igen. Därefter var det in i Notre Dame kyrkan och sedan var de nöjda, då hade de ju sett de flesta sevärdheterna. Eiffeltornet klarade de själva av på fredagen.

Här är bilder från deras vistelse:



     

                   

       

     

       




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0