Tiden går fort!

2 april torsdag
Kan ni tänka er att det redan är april. Min favorit månad! och det är inte bara för att jag fyller år. Jag gillar april för då är det vår! Riktig vår, även om det skulle falla snö så stannar den inte länge, fast här var det längesen någon snö föll nu. Det är ljusare tider och snart får jag påhälsning igen! Jessica kommer i påsk och det ska bli jätte kul! =) Det var längesen vi sågs, oktober sist så vi har nog lite att uppdatera. Sen kommer  brorsan och hans flickvän i slutet och det längtar jag efter för jag har saknat dem, mycket! Om två veckor imorgon slutar jag i Val Thoiry och packar väskan för Paris utan att komma tillbaka, det är helt otroligt vad fort tiden har gått.  Jag har redan varit i Thoiry i åtta veckor, ojoj.
Ja vad händer annars. Jag matchar everyday och ligger efter som vanligt, men jag skyller lite på alla kunder som ska fråga en massa saker. Plus att två säjare blivit sjukskriven, det betyder att den hjälp jag skulle fått i matchningen inte existerar längre. Jag har jobbat över de två senaste dagarna för att hinna med, eftersom jag ska åka hem tidigare till Paris nästa fredag så passar det bra att jobba in tiden nu. Mina fötter ömmar som satan, men jag gillar verkligen jobbet.
I alla fall så har jag äntligen hittat ett par svarta chinos, jag har spanat länge efter ett par såna!  Så jag inhandlade dessa illa kvickt. Det är bra att jobba på HM.. =)
I tisdags var jag ute och sprang för första gången efter förkylningen och det kändes riktigt bra..iaf efter. Skönt att komma igång igen. Ska hålla i det nu då. Jag försöker äta nyttigare också, istället för snacks på vardagskvällarna så blir det frukt och möjligtvis nötter. Jag har precis tryckt i mig hallon. Det finns ju så mycket gott som man inte tänker på. Äpple och banan är ju skittråkigt. Den här veckan har jag tryckt i mig jordgubbar, päron, hallon och nu har jag siktat in mig på apelsiner. och så fort mangon mognar så...  Jag kommer att se ut som en frukt snart. Okej jag är inte helt oskyldig, har nämligen en truffelyoghurt som är så otroligt god på kallning. Tror att det är dags för den nu... =P






Mina nya fina chinos!




4 april lördag
Helg igen, skönt med vila tänkte jag och sov typ ingenting som vanligt.. men det kommer alltid till en punkt när ögonen inte kan hålla sig öppna och så var fallet idag. Jag fick lägga mig och sova bort en timme på eftermiddagen. Jag har blivit gammal, uppe jätte tidigt och måste sova middag. Förhoppningsvis inget som håller i sig.
I går jobbade jag över igen, tredje dagen i rad. Hjälpte Karo litegrann  med skyltfönstren eftersom hon var försenad. Jag är själv försenad, men eftersom hon även var sjuk så tyckte jag synd om henne. Plus att det är kul i skyltfönstren..hänger rätt mycket på det oxå... =)  Hon tycker att jag passar som en window (alltså en som gör skyltfönstren) "en perfektionist med öga för detaljer" som hon säger. men jag vet inte jag..perfektionist är väl att överdriva..  Jag tycker ju att det är roligt så någon gång i framtiden kanske. =) Man måste ha mål.
Idag åkte vi till IKEA på Schweisiska sidan. Köpte lite nödvändigheter till lägenheten som jag inte förstår hur jag ska frakta hem, men allt går. Vi lunchade också och ni kan ju gissa vad vi åt..köttbullar, gräddsås, lingonsylt och den här gången fick vi även kokt potatis! Jag var i sjunde himlen =) Orkade dock inte äta upp den enorma portionen, funderade på att stoppa resten i handväskan..ska tilläggas att jag inte gjorde det.
Vi var tillbaka till kl. 14 och det var ett väldigt härligt väder så jag tog en promenad till Thoiry och sedan vidare till köpcentret. Efter en timmes promenad så sprang jag i olika affärer, men det blev inget annat än mat. Jag vet inte hur jag burit mig åt, men jag var tvungen att ringa efter shuttlen för skjuts på vägen tillbaka för min fot gjorde ont.
Jag tror att jag skyller på mina skor, det är säkert deras fel. Samma skor som utan mina iläggsulor gav mig nästan hälsporre. (oj vad det där lät krångligt, undrar om någon kommer att förstå vad jag menar..)Skorna är cursed och får åka långt i garderoben.
Film och snask ikväll!

5 april söndag
Inte mycket intressant idag. Det är ju som mina vanliga söndagar i Thoiry. Träning, tvättning och internet.
Väldigt fint väder, så jag satt ute och solade medan jag väntade på att tvätten skulle bli klar. Hoppas det håller i sig nu!
Ha det gött och Glad Påsk!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

hej,hej!

hi,hi ja du håller nog på att bli gammal och då syftar jag på att det är TANTER som stoppar överbliven mat i servetten sedan ner i väskan. så se upp bruden!!! Hoppas det blir en trevlig påsk många kramar från oss.

2009-04-07 @ 14:51:35
Postat av: mats sjöström

nu har vi gått e3n härlig påskprommis dina föräldrar, lisbeth Edvin och jag.Ville bara skicka en påskhälsning och hoppas att allt är på topp nu när Rolf har lärt mig chatta eller va det heter.mats.

2009-04-12 @ 13:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0