Tjejen från landet lagom tycker att Frankrike är för mycket för!

Okej jag varnar er, läs inte det här om ni inte orkar med klagomål, för jag har en sån dag idag eller snarare en sån vecka..
Min förra engelska lärare som var från Skottland informerade oss om att vi är landet lagom i Sverige, allting är bra när det är lagom. Jag gillar lagom, jag trivs med det. Här i Frankrike är allting bara för för! För dyrt, för krångligt, för svårt, för skitigt. Jag är less på att inte bli förstådd, jag är less på att tjata på min hyresvärd om madrasser till lägenheten, jag är less på att få kravbrev för hyran när jag redan betalat den (jo det har hänt fler än en gång), jag är less på att se pengarna försvinna i den otroligt j*vla dyra hyran, elen, internet, maten(japp allting kostar 3-8kr mer per matvara), jag är less på att informeras sist om allting, jag är less på pisslukten som finns överallt, jag är less på Frankrike. Jag vill hem!!! Men jag hänger kvar till min prövotid på arbetet är klar och skulle jag fortfarande känna som nu då så sticker jag hem. Så det så! Då har jag iaf testat.
Nu ska jag borsta tänderna för imorgon ska jag för fjärde dagen upp kl. 5 på morgonen och det tycker jag är FÖR tidigt!
Ha det mycket bättre än jag eller iaf lagom bättre!    

Kommentarer
Postat av: Linda

För att fylla på din lista: Du är fööör långt bort!! Jag vill ju såklart att du ska trivas där borta, men kan ju inte låta bli att sakna dig!!

2009-04-29 @ 22:34:15
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Postat av: Linda

För att fylla på din lista: Du är fööör långt bort!! Jag vill ju såklart att du ska trivas där borta, men kan ju inte låta bli att sakna dig!!

2009-04-29 @ 22:35:49
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Postat av: Mirna

Håller med Linda här ovan, så hon är inte den enda som saknar dig (även om jag kommer att få träffa dig alldeles snart). Tycker att du är så extremt modig som har tagit det här stora klivet, och huvudsaken är att du har försökt. Som du själv säger, trivs du inte i slutet så är det bara att komma hem igen för det absolut viktigaste av allt är att du är lycklig och mår bra. Hoppas allt blir bättre och lättare snart. Ta hand om dig

2009-04-29 @ 23:21:32
Postat av: sofie

Jag önskar att du hade varit hemma Emilie! Men för din skull hoppas jag att du börjar trivas riktigt ordentligt, eftersom du precis som Mirna säger är extremt modig som har dragit iväg till ett annat land. Och gör du inte det så står jag med öppna armar tillsammans med barbapappa och väntar på dig! <3

2009-05-05 @ 22:54:35
URL: http://sbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0