Officiellt Parisare nu!

18 april lördag
Sitter just nu på mitt trogna McDonalds, låter som om jag inte gör annat, men ha i åtanke att ni sällan hör från mig att det går minst en vecka så..Tänkte testa om de hade trådlöst internet, men det gick inte att komma in, så det får bli när jag får det då..förhoppningsvis dröjer det inte länge.
Nu bor jag i Paris, sista gången jag åkte från Thoiry igår och det var inte så ledsamt som jag trodde. På måndag börjar jag i min butik och jag hoppas verkligen att de är snälla där! :S Man har ju hört en del historier, men skulle allt gå åt skogen kan man ju alltid åka hem till Sverige och tänker man så går det ju lite lättare.
Idag har jag köpt en tv, yes jag blev förälskad i en philip(s) och eftersom kärlek vid första ögonkastet händer väldigt sällan om inte aldrig så köpte jag honom och tog med honom hem. När jag kom hem kom jag på att min tvbänk var omålad så jag tog och målade den. Min lägenhet ser lite ut som ett slagfält för jag kan ju säga att den egentligen inte är så stor att man kan ha en målarverkstad..men, men bättre nu än när alla ska komma och hälsa på.
Jag åkte till min nya butik och spanade i smyg och testade hur lång tid det tar att ta sig dit. Jag är där på ungefär en kvart och det är riktigt bra, nära! Butiken är tre våningar och väldigt fin, jag blir nervös när jag tänker på det, men det ska bli kul!


19 april söndag
Idag har jag gjort mina vanliga söndags saker, tvättat i någon timme, städat lite (mer noggrannt imorgon innan bror och Sofie kommer), en liten sväng på internet, spelat gitarr, tittat på film och sprungit. Jag måste skryta lite om att jag sprang över en timme och det var inte alls farligt, jag som inte orkade springa i fem minuter förut springer utan problem över en timme så jag är lite stolt och mallig just nu! =)  Frågan är ju när man tröttnar att springa i parken för man måste ju springa några varv och det är ju inte så roligt med samma miljö hela tiden, fast det finns ju fler parker.
Jag gjorde köttbullar och potatis med gräddsås och lingonsylt till mat och det var såå gött! Snacka om att man uppskattar svensk vardagsmat när man inte är i Sverige. Jag njuter varje gång!
Jag är så j*kla nervös inför morgondagen men försöker trycka undan det. Ibland undrar man varför man utsätter sig för vissa saker?? Varför kan man inte bara vara nöjd med att typ städa som jobb eller nått. Man är ju så rädd för att misslyckas när det är något man drömt att få göra, för tänk om man inte duger till? Om jag inte duger till att städa skulle jag inte bry mig, men om jag inte duger till dekoratör... Fast satsar man aldrig så kan man ju inte vinna heter det ju.
Plus att Karo har sagt att jag är dekoratör uti fingerspetsarna, det är bara manager biten jag behöver jobba på. Det handlar om att jag måste tro på mig själv, bara...å varför är det så svårt nu igen? Men alla tvivlar väl på sig själv någon gång. Och då får man bara ta sig i kragen och säga skiter det sig så skiter det sig, men då har jag i alla fall försökt!
Väldigt djupt och insiktsfullt.
Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Linda

Du mer än DUGER kära du! Lycka till imorgon nu, var dig själv och gör ditt bästa, mer kan du inte göra!=) Massa Kramar!!

2009-04-19 @ 20:33:09
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Postat av: Pappa

GRATTIS på födelsedagen hjärtat Hurra hurra hurra hurra. Vi får fira dig riktigt när vi kommer ner. Tur att vi har Pontus o Sofie där som kan gratta o krama dig även från Mamma o mig. Puss o kram genom cyberrymden / Pappa

2009-04-22 @ 21:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0