jobbvecka 15

onsdag 8 april
Igår blev jag äntligen klar med den j*kla everyday så efter en halvtaskig presentation av mitt arbete så gick jag direkt vidare till att planera min matchning av HM Men. Idag har jag börjat med den på allvar och imorgon är det meningen att jag ska vara klar, så jag hoppas verkligen att jag kan få lite eld i baken och lyckas med det. Jag kom även ihåg att plocka fram en top som det var specialpris på och det är duktigt av mig för jag har guldfisk minne just nu. Jag måste skriva upp allt på en kom ihåg lista annars är det glömt efter två sekunder. Jag passade även på att köp mig en sån top. Randig, för det är ju inne nu och ja den är svart och vit..så ingen chock där. Jag har även fått energi efter jobbet att vara ute och springa hyfsade rundor. Det började i söndags med en femtio minuters runda och den följde jag upp igår med samma tid och idag. Jag har liksom längtat efter att sluta jobbet så jag kan ut och springa och ja eller hur..jag undrar också vad det är för fel på mig.. men det gäller att passa på för det lär ju inte hålla i sig. Nu är det bara två dagar kvar med Karo =( så imorgon ska jag hem till henne och äta middag. Tänkte ta med mig "tack"presenten då. Jag har skickat efter de två senaste KENT skivorna från Sverige, så nu blir hennes samling komplett. Hon älskar Kent och brukar köpa deras skivor när hon åker till Sverige. Så jag hoppas att hon tycker om det, för det är svårt att köpa presenter till folk man knappt känner. Jag har inte fått veta vilken butik jag ska hamna i, i Paris och jag måste säga att jag är nervös nu. Hoppas det blir någon som inte är allt för stor. Man har ju hört skräckhistorier om the flagship store och liknande. Grymt stressigt med varor som kommer in två gånger dagligen och avdelningar som ska göras om några gånger per dag. =S
"Men det blir bra, det måste bli bra!" som Karo brukar säga om allt som oroar eller stressar mig. Jag kan ju säga att det hjälper föga när ett "måste" sätts in i meningen. men, men.. man vänjer sig vid allt.
 
fredag 10 april
sitter på tåget mot Paris nu. Igår käkade jag god quiche hos Karo, vi pladdrade på en massa om allt och sedan var det dags för att en teori lektion i planering. Det gick väl sådär eftersom Noah också var hemma, men i det stora hela har jag fattat sen lär man sig ju i sin butik. Hon fick presenten och det verkade som om hon blev överraskad och väldigt glad, så det betyder ju att jag lyckats med det jag ville åstadkomma. Har matchat men avdelningen och jag är i stort sett nöjd. Det är alltid så att man gör fina garderober och sen ska man in med last pieces eller plagg som inte passar någonstans och då känns det som om man förstör garderoberna. Nu ser jag fram emot att få träffa Jessica som kommer idag. Ska först ta mig till lägenheten och se om madamen har hållt sitt löfte och fixat två madrasser till sängarna så jag kan göra soffa/gästsäng av ena. Får se vad vi ska hitta på för roligt, hon hade inga speciella önskemål vilket är väldigt ovanligt för en first timer in Paris. Vi får se.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du ska veta vad du har saknats här hemma i påsk!! I lördags när vi var ut så kändes det som att någonting fattades hela kvällen, DU!!! Börjar få lite Emilie-abstinens nu=)

2009-04-14 @ 22:20:19
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0