Helgen gick ju i rasande fart som vanligt!

I fredags bar det ju av mot Stockholm, jag tog tåget till Gävle och sedan fick Linda och jag skjuts av en av Lindas kompisar som lämpligt skulle hem i helgen. Alltid trevligt att åka bil! Jag skulle aldrig våga köra i Stockholm, men men det är ju tur att vissa gör det. Sen kom vi fram till Elin och fick se hur hon hade det, så mysigt så!
Magen började kurra och vi bestämde oss för att leta upp något matställe som hade nått onyttigt att erbjuda. Det blev en pizzeria i samma hus som Elin bodde.
Efter att ha blivit så mätt så jag trodde att jag aldrig skulle behöva äta igen så gick vi på ICA för att köpa snacks till vinet som vi lite senare intog.
Sedan var det dags att ta sig till något ställe som låg vid zinkensdam där någon som vart med i uttagningen för Idol skulle spela. Jag har grym koll jag... men jag vet att han hette Isak. Jag är 99% säker iaf.
Stället var inte riktigt som jag tänkt mig, men Isak och bandet var bra!



Vaknade på soffan hos Elin nästa dag med lite ont i huvudet och inget shopping sug alls..konstigt nog.
Men vi tog oss in till stan iaf och efter att ha gått på ett jätte mysigt fik med STORA goda bullar så blev jag lite piggare! Jag shoppade dock inget, men de andra damerna hittade lite saker. Sen var det dags för mig att ta tåget hem till Ljusdal igen. Väl hemma var jag för trött för att göra nått vettigt alls. Det blev en mysig tripp till Stockholm och jätte roligt att hänga med tjejerna! =)

Söndagen var det julskyltning här, vilket innebar jobb för mig. Så härligt eftersom det var ett tag sedan.
Det är så kul att jobba den här tiden för det är så mycket folk och man känner riktigt hur förväntansfulla alla är. Det brukar försvinna lite när det närmar sig jul och alla börjar bli stressade istället, men igår var det bra stämning!
Mamma bakade lussebullar som jag tryckte i mig några stycken av, jag älskar verkligen julen och alla godsaker som det innebär!

Efter en sådan här helg med så mycket gott så var jag ju tvungen att ta en ordentlig springtur idag. Blev nästan en timme och nu är jag så trött så jag knappt kan stå, men det är så skönt när man gjort det!
Nu kan man ju äta med gott samvete igen ;)
På tal om det så är det dags för mat nu! Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tur att du valde en sån fin bild på oss :D

2008-12-01 @ 21:19:43
Postat av: Linda

ja men eller hur, vilket val av bild:P

2008-12-01 @ 23:58:52
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0