Jag tror jag var nallebjörn i mitt förra liv

Det är fyra årstider på 365 dagar har jag fått lära mig.
Våren är tiden då snön smälter, solen tittar fram oftare och det blir grönt. Jag gäspar stort, blinkar nyvaket mot ljuset och ler. Kläderna som jag bär blir lite mer genomtänkta och moderiktiga. 
Sommaren består förhoppningsvis mest av sol, bad, gräs mellan tårna och glass. Jag får lite färg och börjar känna att livet inte är så tokigt. Mindre och mer färgglada kläder.
Med hösten så kommer mörkret, regnet och löven faller. Jag blir blekare, tröttare och allt blir lite jobbigare. Jag tröstäter choklad och lägger på mig vinterhullet. Jag klär mig i mörkare och tjockare kläder.
Vintern- mörkt nästan dygnet runt och kallt som saaatn. Det känns som om jag går i en dvala, mörkt när man släpar sig upp på morgonen och mörkt när man jobbat klart. Vinterpälsen på och jag orkar knappt bry mig om det jag är klädd i passar ihop. 
Det jag vill komma fram till är att jag är menad att gå i ide. Det är alltså min ursäkt till varför jag de kommande sex månaderna kommer att vara trött, trög, ofokuserad och smått irriterad. Ni har blivit varnad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0