lätt offer

Jag är ute på stan och går och då händer det!
Jag ser personen stå där och söka med blicken. Ögonen möts och jag tittar snabbt bort. Jag letar i väskan efter mobilen och får fram den. Jag börjar nervöst fippla med den och försöker verka väldigt upptagen. Nu har de nog tappat fokus på mig och jag kan känna mig säker. Jag ska precis gå förbi och kastar ett snabbt ögonkast.
Då: "Hej jag kommer från amnesty och jag skulle vilja ställa några frågor?!" / "Hej, jag representerar de röd/gröna, varsågod här är en folder!" / "Vill du samla stämplar för att få en vattenflaska?"
Jag mumlar nåt ohörbart, skakar på huvudet och stapplar därifrån. Det är som om de ser mina panikslagna ögon och tänker där har vi ett lätt offer. Jag fastnar alltid hos såna som vill sälja på mig saker/åsikter. När jag vid några få tillfällen vill att de ska stanna mig för de delar ut gratis grejor såsom godis, kuponger m.m. då missar de alltid just mig. Sist var en morot från alliansen som delade ut minimorötter. Eftersom jag var hungrig så stannade jag tvärt mitt framför moroten för att få min påse. Jag vill att det ska flyta på sådär bra och man får en påse i förbifarten, men icke.. tjejen innan mig fick sin påse på det viset. Jag är tjejen som slår på tvärnit för minimorötter. De var goda, men jag satte en i halsen.. jag har hört att någon missunnar en när det händer. Kanske var det amnesty tjejen som undrade varför jag hade tid för snacks, men inte för att hjälpa ööh vad är det nu de gör?...okej jag ska försöka bättra mig.


Kommentarer
Postat av: Elin

Eller så var det för att moroten var från alliansen, nått man lätt sätter i halsen liksom.

2010-09-15 @ 08:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0