J'adore Paris



Om en vecka så sitter jag förmodlingen i Stockholm och den första resfebern har slagit klorna i mig. Det var ett och ett halvt år sedan jag var i min stad och nu ska jag dit igen för en vecka. Jag är ju ingen drönare så jag kan ju inte bara ströva omkring den veckan, så jag ska ta en fransk språk kurs för att fräscha upp minnet lite. På kvällarna ska jag hinna uppsöka mina favoritställen och shoppa.
Jag längtar efter att:
* ta en stooor tugga av en kaffe macaron.
* Ströva längs champs elysées efter mörkret infallit sig och spana i skyltfönster.
* Shoppa i köpcentret vid centre pompidou
* Stå och välja örhängen i timmar på Six
* äta en avokadobagel i gamla jobbkvarteret
* Gå ett varv i min joggingpark Jardin de Luxembourg
* Smeta på massor av Nutella på pain au lait och lyckligt mumsa i mig
m.m.


Med tanke på min kommande resa blir dagens citat:
"Om du vill komma någonstans, gå någonstans!"


Kommentarer
Postat av: mirna

ah, jag är så avundsjuk och vill följa med dig!

2010-12-01 @ 14:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0