Att flytta är jobbigt för min näsa

Att flytta är inte kul.
Packande.
Släpandes på tunga väskor.
Städning.
Uppackning. 

Packande- har packat så många gånger i år att det känns som om jag bor i en resväska.
Släpandes på tunga väskor – alltid ska man bo längst upp på tredje våningen utan hiss.
Städning- Varför kan inte folk städa? En hel dag gick åt att skura. På 40 kvm fick jag byta "dammvatten" 5ggr och skurvatten 3ggr. Ush och fy.
Uppackning- Trots att jag tar med mig så lite så är det alldeles för mycket.
Jag har nu flyttat till en mycket dyr lägenhet med ett bra läge, där jag ska bo i fyra månader. Tanten som jag hyr av har väldigt mycket saker.. även om hon har städat bort mycket så har jag fyllt ett helt skåp med sådant som jag inte vill ha framme. Tyvärr finns det inte plats för att plocka bort alla småbord och lampor. Hon har hur många som helst av dessa(!). Jag försöker trots allt att göra det lite till mitt eget hem genom rensning, textil och foton. Det jag inte blir av med är lukten. Det luktar alltid efter personen som bor där och den är ingrodd efter många år. Det luktar inte hemma och det gör ju att man inte riktigt känner sig hemma. Jag ser fram emot när jag får bo i min egen lägenhet med mina möbler, mina saker, min städning(mitt damm) och min lukt. Till dess får jag väl nöja mig med att köpa en doftpåse eller tre. 


Kommentarer
Postat av: Malle

Usch för tantlukt! Hoppas du kommer trivas iaf =)

2010-02-03 @ 20:03:47
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0