Ett sagoland!

I fredags åkte jag tillbaka till Frankrike samtidigt som familjen Sjöström/Persson. De hade en liten semester weekend i Paris och sov hos mig. Det var bra för då fick man lite annat att tänka på. Edvin kan konsten att distrahera en! =)
Han är verkligen ett litet energiknippe.
Vi var och tittade på "det stora tornet" och åt lite glass i gräset nedanför på lördagen. Sen strövade vi längs Champs Elysees. På kvällen åt vi ute och Edvin var så trött att han somnade på stolen i restaurangen innan han hunnit äta upp maten.
På söndagen var det dags för något jag sett fram emot: DISNEYLAND!
Jag blev som ett barn på nytt. Har varit där för länge sen och det var sig likt. Vackert, roligt och barnsligt! precis som man vill ha det! Vi åkte karuseller och tittade på disneyfigurer. Det måste ha varit kring 30 grader för det var grymt hett och jag lyckades bränna axlarna. men kul hade vi! Mats lurade mig att åka en karusell som jag var mycket tveksam till. Jag klarar inte av loopar och det trodde varken Elin eller han att det var, så jag tog chansen. Det gick sååå fort och var kolsvart så jag visste knappt var upp och ner var. Mina örhängen höll på att flyga av och när vi klev av utbrast jag att "det måste ha varit en loop i den där karusellen." "Ja, två!" svarar Mats glatt. Min hjärna gungade ett tag efter det.

I måndags åkte de hem och jag gick tillbaka till jobbet...inte kul.
Tidiga dagar igen (kl.6) och jobbat över, stressigt som attan och nu några dagar är det bara jag som är utbildad Visuel i butiken på tre våningar...trevligt för en nybörjare, men jag kan inte göra mer än mitt bästa. Nästa vecka ska jag hem till Sverige igen för tråkiga orsaker, men det ska ändå bli skönt att åka hem igen.
Jag räknar dagarna och kan nu med 99% säkerhet säga att jag vill flytta hem till mitt älskade land inom de närmsta månaderna! Så om nån hör talas om ett dekoratörsjobb som är ledigt så tipsa mig!=)

Nu lite bilder från helgen =)



   

   

     

      

    



Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå va härligt ni ser ut att ha haft de!!:D

2009-05-27 @ 22:47:44
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0