Sverige, sverige älskade land

Fredag 20 mars
Just nu sitter jag på tåget mot Paris i en fart på över 300km i timmen. Jag ska få träffa pappa! Han ska komma till Paris och vi ska åka på IKEA för att inhandla nödvändigheter till min lägenhet. =) Så härligt och jag känner att jag verkligen behöver tänka på annat än jobbet nu.  Jag jobbar över nästan varje dag och när man kommer hem så funderar man på hur man ska göra med den strukturen vilka kläder som ska vara vart m.m. Jag kommer på mig själv att ligga och planera jobb när jag egentligen skulle behöva sova, vilket förklarar varför jag är så trött.  Den här veckan har jag haft hand om en matchning alldeles själv, men jag blev försenad som vanligt. Jag fattar inte jag är så seg, men det kommer väl när  med rutin. Man märker ju ändå stor skillnad med vad det var från början. Idag och igår började vi lite med stylingen på torsona. Karo säger att jag redan är duktig på det så därför har vi tagit bort några dagar av det =( det som jag tycker är riktigt roligt, men, men det är väl därför det går bra oxå.  Det man tycker är kul är man ju oftast hyfsad på.  Undra om man kan käka köttbullar med gräddsås, potatis oc lingonsylt på ikea...oj vad det vattnas i munnen. Jag är såå sugen på svensk husmanskost nu efter att ha ätit fransk mikro mat nån månad. På tal om svenska godbitar, jag har introducerat V6 green tea tugummit här i frankrike och alla är jätte förtjust i det. Thomas kom till och med och frågade idag om jag hade med "the swedish gum that tastes like washing machine soap". Hur han nu kan veta hur washing machine soap smakar. Nä nu är jag framme om fem minuter så det är dags att sluta för idag. 

Söndag 22 mars
Varför går tiden så fort när man vill att den ska gå långsamt och tvärtom annars? Nu har pappa åkt igen =( men det var väldigt roligt att han var här! =) Inte så mycket för hans del kan jag tänka mig eftersom han fick hjälpa mig med en massa saker, men jag är evigt tacksam! I fredags när jag kom fram skyndade jag mig till banken och fick äntligen mitt carte bleu alltså mitt bank kort så nu kan jag ta ut pengar, bra va?! Sedan tog vi en tur i området för att köpa lite mat. När vi kom innanför dörren igen blev vi båda så trötta att vi stannade inne och tittade på film och  käkade macarons och éclairs..mums. Sedan var det dags att sova. Jag vaknade på morgonen och var mer trött än utvilad eftersom jag knappt sovit något. Håller på att bli förkyld, så ont i halsen och snuvig va man visst. Men, men stor dag framför oss så vi satte fart. Tog först RERen och sedan buss till IKEA! Yes det var verkligen en syn för ögat, jag var som ett barn i en godis affär, men jag blev lite besviken när de inte pratade svenska där.. tycker det borde ingå i jobbeskrivningen eller hur? Jag handlade i alla fall en massa saker till min lägenhet, så vi fick ta hemkörning för en del stora saker och ändå bar vi två stora blå Ikea påsar var med oss på buss och RER. Jag var verkligen glad att pappa var här, annars hade det inte varit möjligt. och jag fick äta svenska köttbullar med gräddsås och lingonsylt, min lycka var verkligen gjord. Passade på att köpa med mig det hem också. Likaså leksands knäckebröd, kexchoklad och KANELBULLAR! =)  När vi släpat hem allt stack vi på banken för att fixa till lite strul (det strular för mig , vilket är väldigt ovanligt...) sedan gick vi för att titta på och ev. köpa tv, men det blev ingen just nu jag tyckte de var för dyra. men jag ska hålla utkik, man måste ju ha en tv. Sedan tog vi tag i lite mer städning som att torka väggar, tak, putsa fönster, dammsuga och diska. Tack pappa för hjälpen! Jag hade inte varit klar än om jag inte haft din hjälp. Sedan kom hemkörningen så vi bar upp ännu mer saker, det såg ut som rena rama slagfältet i mitt pyttelilla rum, men nu är det instädat. Vid nio halv tio så var det dags för middag, japp vi har blivit väldigt internationella och äter sent nuförtiden. Vi gick på en italiensk restaurang, jag käkade lasagne och till efterrätt tiramisu, väldigt gott! Sedan när klockan var elva strövade vi hemåt, men fastnade när några riktigt grymma gatumusikanter tog fram en gitarr och började sjunga och spela. De var riktigt  duktiga och vi hade kunnat stått och lyssnat mycket längre om det inte hade varit så kallt. men klockan var sent och vi var trötta så vi gick och la oss. Idag så har vi snickrat upp min ramvägg och packat ihop för pappa skulle tillbaka till Sverige (ta mig med!) och jag till Thoiry.
Ciao!



Nedan:
Ikea!! det härliga svenska köttbullarna och min kära pappa!

   

En naturtrogen bil eller nått..kanske inte vad jag skulle vilja köra omkring i men ett plus är väl att man hittar den lätt på en full parkering.






Sitter just nu på McDonalds och ska lägga upp det här inlägget. De har gratis internet här om man är kund så jag beställde en stor hamburgare för att kunna sitta ett tag. =) 


men nu lägger snart batteriet av så jag måste dra, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0