Centre pompidou..check!

Det var det underligaste konst jag sett! Jag trodde seriöst inte att det fanns sånt som skulle få mig att stirra chockat med öppen mun inne på Centre Pompidou, jag hade fel. Om ni tänkt åka dit så ett litet råd..gör inte det! Det är timmar ni aldrig får tillbaka i livet och det är verkligen slöseri. Visst det fanns målningar som var färgglada och som man inte visste vad det föreställde och lite småroliga möbler, men filmerna! En film visade hur ett järnrör föll i ett vitt rum och..that's it! En visade hur nästan nakna män och kvinnor ålade sig fram och tillbaka med fisk och flådda kycklingar instoppad lite här och där (det var här gapandet och stirrandet kom in..jag var såå chockad!). Eller vad sägs som en klänning gjord helt i kött eller småfåglar mumifierade..nä det var så äckligt så det finns inte. Tack och lov var det gratis för mig. Rafael betalade 9 euro för skiten, men det var iaf fin utsikt längst upp! Jag tog lite kort på det mindre stötande konstverken. Ni kan ju se vad som är finast..själv tycker jag utsikten!

     

     

Kommentarer
Postat av: Malle

haha det lät ju lagomt sjukt :D

2009-07-09 @ 21:01:25
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0