Yran!

Sitter nu på tåget mot Sala. Tycker jag inte har gjort något annat än rest den här helgen. Först från Sala till Ljusdal på fredagen, sen från Ljusdal till Östersund på lördagen, Östersund - Ljusdal på söndagen och nu är det måndag och tillbaka till jobbet i Sala. Jäkla rännande! Men det var det värt för jag har vart på yran.

Kom fram på eftermiddagen och då tog jag mig till värdinnan Mirnus. Vi snackade lite sen var det dags för pizza innan förfesten började. Mirna, Erik, Rasmus och jag spelade kort innan jag lärde dem drickarspelet med kronan. Tror att det spelet "myntades" på en förfest hos Elin med de gänget och skidarna för lääänge sen. Inte mitt bästa förslag för det kändes som om det var jag som fick dricka mest...

Sen gav vi oss in på festivalområdet där vi såg Amy McDonald, Thåström, Petter (vi gick förbi under låten såklart!), presidenttalet och Lady Gaga.

*Amy Mcdonald var bra, många låtar lät ganska lika, men bra bakgrundsmusik. Ungefär här tappade vi bort Mirna och Erik. Telefonen var tydligen inte att räkna med, nätet la ner.

*Thåström såg vi bara några låtar av, men han var också bra.

*Presidenttalet ? tror man måste vara jämtlänning för att tycka att deras president är värd hysterin, men det var kul att höra och se publiken..!

*Lady Gaga är en showmänniska utan tvekan. Hon hade verkligen en show där hon visade att hon verkligen kunde sjunga och spela. Hon visade även upp lite väl mycket av sig själv i sina knappt existerade scenkläder.. men förutom det sista var det kul att se och jag måste erkänna att jag hoppade och dansade till Just dance, pokerface m.fl. Sen mötte vi upp med brorsan och Sofie och gick på Silent disco. Alla som går in får hörlurar med musiken i. Det är helt tyst annars.. eller ja folk sjunger med i refrängen, men det hörs ingen musik iaf. Riktigt kul faktiskt!

Efter det var kl. halv tre och vi drog oss mot Mirna och Eriks lägenhet, trodde de hade gått och lagt sig, men de var uppe och tittade på film. De hade precis kommit hem, så vi käkade lite och tittade på film till fyra innan det var dags för sängen (soffan för min del). Trodde att den sena timmen skulle garantera en låång sömn. Nio vaknar jag, men härligt nog somnar jag om för att elva väckas av att telefonen ringer.

"Sover du än!?"

Gissa vem.. Brorsan, så himla otippat! Han som sover till ett/två annars på helgerna. De var tydligen klara för avfärd så det var bara att hoppa upp och göra sig iordning. Fy vad jag var trött(!) igår. Hela dagen. Inte sovit så bra på tre dagar och så idag var det upp kl. 6 för att komma med tåget. Idag jobbar jag till kvart över nio, så jag kommer väl inte att vara överpigg ikväll heller. Men det har varit en bra helg! =) Som vanligt önskar jag att den varade längre.



  

   
                                                                   Amy MacDonald

  
Thåström (syns väl!?)    Lady Gaga                         Silent Disco

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0