Nyttig..jag?

Jag måste försöka bli lite nyttigare, har börjat äta mycket sötsaker och kan INTE sluta! Måste vänja mig av med det. Inte allt, för jag tycker alldeles för mycket om det, men kanske inte riktigt så mycket som jag äter nu. Också har jag tänkt röra på mig regelbundet. Ja jag har sprungit varje vecka, men vissa veckor bara en till två ggr. Nu ska jag försöka ta lite mer promenader och öka springturerna till 2-3 ggr i veckan. Vissa dagar är man bara så omotiverad! men jag försöker tvinga mig ut iaf, man mår ju så mycket bättre efteråt. och jag har gått framåt, när jag började springa visste jag inte om jag orkade 2,5km och jag flåsade som en galning. Sen blev det 3,5km, sen var det ganska vanligt och 5,7km blev långt och jobbigt. Nu är det kring 5 km som är det vanliga jag springer. Så man gör framsteg bara det att det tar lite tid ibland. Och idag tog jag mig modet till att springa en mil och mina knän höll! och det var på elljuspåret så massor med backar.. och där känner man sig ju väldigt motiverad när de dessutom sätter upp skyltar med namnen alldeles i början av en backe: Långbacken och Storbacken är några riktiga favoriter att ta sig uppför..
Nu ska man ju bara hålla i det här och det är ju lättare sagt än gjort!
På tal om det så väntar Ben & Jerry på mig nere i frysen..jag börjar med nyttigheterna imorgon istället..kanske.=)

Kommentarer
Postat av: Mirna

Haha, tänk att jag visste att du skulle kommentera det där med koftan :P Tänkte faktiskt (hör och häpna) har den även utanför lägenhetens väggar =) Ahhh, Ben & Jerrys, vill jag med ha alltså. Du får så lov att ta och skriva ut vilken specifik smak det är också! Annars, duktigt sprunget!

2009-09-17 @ 00:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0