Britt-Inger Holmgren

Min mamma heter nog det krångligaste namnet i Sverige. Det måste vara så eftersom ALLA stavar det fel eller byter ut en del av det. Några av de namnen som hon har fått heta:

Britt-Marie
Inger-britt
Rut-Inger (Vem tusan heter det liksom?)
Pritt-Inger (P:et och B:et är inte ens nära varandra på tangentbordet!)
Britt
Britt-Inger Holmberg
Britt-Inger Ericsson (men det var ju nära iaf...)

Det finns betydligt fler men det var alla jag kom på för tillfället.
Mitt däremot stavar folk bara fel på, det finns ju hur många sätt som helst att stava Emilie på, men för att vara lite ego så tycker jag mitt sätt är finast! =)



Kommentarer
Postat av: sofie

Näe jag tror inte det. även om jag vart imponerad av deras rätt så breda sortiment!



mm, det lutar åt det ;) förfest? <3

2009-09-04 @ 21:55:17
URL: http://sbs.blogg.se/
Postat av: Mirna

Hahaha, skojskoj! Jag gillar dock Pritt-Inger och Rut-Inger bäst, kanske ett namn till ett framtida barn? Vem vet =)

2009-09-05 @ 11:29:21
Postat av: sofie

jaa :) tack! och vad gick du på gymnasiet? ;)

2009-09-06 @ 20:35:53
URL: http://sbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0