Längtan

Jag sitter och lyssnar på Glasvegas Geraldine och drömmer mig tillbaka. För mig är det Paris. Jag såg konserten tillsammans med Mirna och Erik i maj och både innan och efter lyssnade jag på dem till och från jobbet. När jag åkte tunnelbana eller gick längs rue des rennes. Jag har kommit in i en period då jag längtar tillbaka. För några dagar sedan så tjuvlyssnade jag på några kunder som diskuterade storleken på hello kitty mössor på franska. När de sedan frågade mig om hjälp blev jag lite besviken att de kunde perfekt svenska, jag som velat hacka mig fram på min härliga blandning av fransk/engelsk/svenska. Ibland är det så att man längtar galet mycket tillbaka till nått ställe eller nån tid! Men jag är ju en sån person som så fort jag är mitt uppe i nått eller fått det jag velat ha sällan uppskattar det. Först senare när jag har nått att jämföra det med så vill jag ha det jag hade..ush. Kan man inte vara nöjd någon gång? Men Paris känns som en hel evighet sedan när man går in i en mörk höst med som det känns bara en massa jobb. Så då får minnena pigga upp mig och sätta ett leende på läpparna. Jag sa ju att jag skulle ta ett kort på eller med alla som kom och hälsade på och sätta upp det på väggen, men eftersom jag inte har en egen vägg att sätta upp fotona på än så tänkte jag lägga upp dem på bloggen så länge. Så här är ni som höll vad ni lovade och kom och hälsade på mig. Ni andra får väl hälsa på mig på mitt nya ställe då, men skynda er för vem vet hur länge jag stannar här?! 

  

          

           


Kommentarer
Postat av: Linda

Nu får ju jag dåligt samvete!! Jag hann ju aldrig hälsa på dig i Paris:( Men till Sthlm ska jag garanterat komma. Men du hade inte tid förrän i dec va? Hojta så kommer jag som ett skott isf:))

2009-10-30 @ 23:23:46
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag är ledsen att jag aldrig kom ner vännen, verkligen. men plånboken ville inte det :(

2009-11-01 @ 14:13:44
URL: http://sbs.blogg.se/
Postat av: Mirna

Yeah, det var bra skit! :)

2009-11-07 @ 14:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0