Jour 7

Klockan är 2.50 när jag vaknar med ett ryck och tvingar upp ögonen, nu är det dags att kliva upp! Sedan kommer jag på att jag faktiskt har sovmorgon ända till klockan 5, så jag somnar om en stund till och alldeles för snart ringer klockan. Jag packar ihop mina saker och går mot tunnelbanan, jag har planerat att hinna med RERen när den går 6.10. Jag släpar väskan till stationen bara för att upptäcka att det är 31 minuter till nästa tunnelbanetåg går, vilket betyder att jag inte vet om jag kommer att hinna med RERen. Orka. Jag tar en taxi istället, för mina sista euron och det räcker precis. Buss till flygplatsen där jag är extra tidig så jag sätter mig och stirrar på alla människor. Plötsligt sjunker en tjej vid check in disken ihop. Jag undrar vad tusan hon håller på med, men hon bara ligger kvar där och då börjar de runt omkring henne reagera. Hon vaknade en liten stund senare. Det är verkligen läskigt när sådant händer. Man förstår inte riktigt vad som händer till en början. Jag satt alldeles för långt bort för att vara till någon hjälp, men om det skulle hända igen så hoppas jag att man kan tänka klart och komma ihåg det man lärt sig i skolan. Nu sitter jag på bussen påväg hem, men det dröjer till klockan 21.30 innan jag kan klampa innanför dörren. Lång resdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0