Jour 6

Sista dagen, tidigt imorgon går flyget hem. Så vad gör man sista dagen i Paris? Man glömmer ställa klockan och vaknar sent. Man gör sin läxa som man fattar rien(vill säga nada, men det är ju inte särskilt franskt av mig) av, vilket gör att det tar alldeles för lång tid. Sedan tar man sig ut i staden och gör absolut inget vettigt alls. Jag strövade omkring i lite butiker längs Rue de rivoli och les Halles. Blev lite sen till vandrarhemmet så jag fick skynda mig att duscha och käka något innan det var dags att ta mig iväg till sista lektionen. Om jag har lärt mig något? Ja lite faktiskt. Jag visste att jag inte skulle kunna tala flytande efter en vecka, men att veta att man inte glömt bort allt sedan man var här för ett och ett halvt år sedan är en lättnad. Jag förstår åtminstone lite av vad de säger om de talar saaaakta... Jag kommer att sakna Paris, för det är något visst med den här staden för mig, men det dröjer nog inte allt för lång tid innan jag reser tillbaka. Nästa gång med förhoppningsvis ännu mer franska kunskaper. Jag har nämligen kommit in på franska kursen på Stockholms universitet till våren. Nu behöver jag bara bostad, så om nån vet nåt. Tipsa mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0