Jour 4

Hur lär man känna en stad på bästa sätt? För mig är det att gå. Du går dit tårna pekar och om du har ett litet lokalsinne så kommer du så småningom dit du ska. Du kan gå vilse och det kan ta lång tid, men du ser mycket mer än om du tar metron. I värsta fall får man fråga någon. Idag valde jag att gå istället för att ta metron till Les halles och jag hittade dit. Köpcentret var precis lika förvirrande som jag mindes det och jag irrade omkring i det några timmar. Jag hade planerat att hitta min nyårsklänning där. Det gjorde jag inte. Istället hittade jag en kjol på Zara i fel storlek. Jag blev kär. Vad gör man då? Ger upp? Aldrig. Man åker till andra änden av stan, nähä inte där heller..då testar man nästa och ja där fanns den. Så nu är den min. Men jag har fortfarande inget att ha på mig på nyår..
Det har snöat här sedan förmiddagen och är det kaos i Stockholm när det snöar, så är det mycket värre här. Läste nyss att de hade stängt eiffeltornet. Men som min franska lärare sa C’est jolie!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0